Uniwersytet Śląski w Katowicach
PWP Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej - innowacyjny rozwój studiów II stopnia w oparciu o doświadczenia partnera zagranicznego.
Nowości & wydarzenia
2015
06
30
Fotorelacja z Letniej Akademii Gier
Zapraszamy do zapoznania się z relacją z tygodniowych warsztatów Letniej Akademii Gier.
Wydział Artystyczny Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w terminie od 22 do 27 czerwca 2015r. zorganizował warsztaty Letnia Akademia Gier w Cieszynie.
 

Wydarzenie to było realizowane w ramach projektu „PWP Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej - innowacyjny rozwój studiów II stopnia w oparciu o doświadczenia partnera zagranicznego”, Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka, Poddziałanie 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni.

 

Warsztaty miały charakter otwarty i obejmowały część dydaktyczną oraz projektową. W części dydaktycznej zostały zaprezentowane najnowsze trendy, techniki i technologie stosowane w produkcji gier. W części projektowej uczestnicy pracujący w grupach, pod opieką specjalistów, przygotowywali koncepcję gry z wykorzystaniem omawianych zagadnień.

 

Studenci zostali podzieleni na sześć zespołów i przygotowywali koncepcje następujących gier:

 

Team Gray: Real Valkyrie Hoedown
Team Red: Jamaican Ghost Legend
Team Green: Ghetto Mech Punishment
Team Black: Renegade Puppy - Hot Pursuit
Team Blue: Divine Cookie Romp
Team Orange: Enormous Wedding III

 

Letnia Akademia Gier odbywała się na terenie Budynku głównego Uniwersytetu Śląskiego, w Cieszynie, przy ul. Bielskiej 62. Prezentacja projektów wykonanych przez zespoły studenckie oraz uroczyste zakończenie wydarzenia odbyła się w Teatrze im. Adama Mickiewicza w Cieszynie.

 

Podczas Letniej Akademii Gier odbyły się następujące wykłady:

 

1. „Projektowanie poziomów: kontrola nad graczem; sztuczki, triki, problemy i zagrożenia” – Piotr Mistygacz

2.  „Projekt postaci - Od pierwszych pomysłów po wirtualnego bohatera” – Magdalena Kojder

3. „Pomiędzy przestrzenią (space) a miejscem (place): gra w miasto i radykalna społeczna zmiana” - Jakub Duda

4. „Historia animacji w Ostrawie od jej początków w latach 70 do chwili obecnej jako przykład dobrych praktyk w produkcji animacji dla gier wideo” - Denisa Jánská

5. „Parafabularna struktura gry komputerowej” - Tomasz Konecki

6. „Narracyjne Techniki Projektowania Gier”  - Dariusz Łęczycki

7. „Efekty dźwiękowe w grach komputerowych” - Piotr Niedzielski

 

Zwyciezcą Letniej Akademii Gier został zespół niebieski z grą: Divine Cookie Romp

 

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom oraz pozostałym uczestnikom warsztatów! Jesteśmy pełni uznania dla umiejętności i zaangażowania z jakim wszystkie zespoły tworzyły swoje własne projekty gier.

 

Zachęcamy do zapoznania się z fotorelacją z Letniej Akademii Gier!!!!

Kapitał Ludzki - Narodowa Strategia SpójnościUniwersytet Śląski w KatowicachUnia Europejska - Europejski Fundusz Społeczny
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt „PWP Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej - innowacyjny rozwój studiów II stopnia w oparciu o doświadczenia partnera
zagranicznego”, Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka, Poddziałanie 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni