Uniwersytet Śląski w Katowicach
PWP Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej - innowacyjny rozwój studiów II stopnia w oparciu o doświadczenia partnera zagranicznego.
Nowości & wydarzenia
2015
06
19
Wydarzenia dla studentów
Studenci studiów II stopnia kierunku "Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej" wzięli udział w kolejnych w tym roku wydarzeniach.

W dniu 4 czerwca 2015r. studenci wzięli udział w wizycie studyjnej w firmie czeskiej - w Amanita Design s.r.o. w Pradze w Republice Czeskiej. Firma ta stworzyła kilka gier, które wygrały nagrodę Webby Award, a także edukacyjne i reklamujące minigry i animacje, wszystkie w technologii Adobe Flash. Do jej klientów należą BBC, Nike i The Polyphonic Spree. W 2009 roku Amanita Design wydała grę Machinarium, która przyniosła twórcom nagrodę „Excellence in Visual Art” na Independent Games Festival.  Kolejna gra Botanicula, przyniosła swym twórcom m.in. następujące nagrody: „Best Story/World Design Award” na IndieCade 2012, „Excellence in Audio Award” na IGF 2012 oraz „Best European Adventure Game” na European Games Award 2012.

W dniu 12 czerwca 2015r. studenci wzięli udział w wizycie studyjnej w firmie krajowej - The Farm 51 w Gliwicach. Firma ta specjalizuje się w tworzeniu zaawansowanych gier akcji. The Farm 51 to działający od 2005 r. producent gier wideo na komputery PC, konsole stacjonarne (Xbox 360, PlayStation 3) i urządzenia mobilne. Studio założyła grupa najwyższej klasy ekspertów od programowania, animacji, grafiki, designu i produkcji gier, z których część w przeszłości była zaangażowana w powstanie legendarnej gry akcji „Painkiller”. Firma stworzyła takie gry jak m.in.: Painkiller Hell & Damnation”, „NecroVisioN” i „Deadfall Adventures”.

W trakcie pobytu w powyższych firmach uczestnicy zapoznali się z ich funkcjonowaniem oraz stosowanymi przez nich technikami przy produkcji gier komputerowych.

Zapraszamy do zapoznania się z fotogalerią wydarzeń dla studentów.

Kapitał Ludzki - Narodowa Strategia SpójnościUniwersytet Śląski w KatowicachUnia Europejska - Europejski Fundusz Społeczny
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt „PWP Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej - innowacyjny rozwój studiów II stopnia w oparciu o doświadczenia partnera
zagranicznego”, Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka, Poddziałanie 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni